Éjfél Kapitány
ARC 2007
Levél Éjfél Kapitánynak...

ARC 2007

Az öreg Bajusz tanította nekem a következő amerikai példabeszédet: "Először kikerül a polcokra az X üdítőital. Aztán pár hónap múlva az X+ új formula, majd az XXX újfajta üvegben, hogy aztán átadja helyét az Y üdítőitalnak, amivel az egész kezdődik elölről." Mostanra határozott meggyőződésem, hogy NEM a multik marketingesei kényszerítik ránk a folyamatos újdonságokat, hanem éppen ellenkezőleg. Ők csak utánamennek az emberek természetes és elemi erejű igényének, ami az újdonságok irányába hajtja őket. Az utóbbi évtizedekben világosan látható, hogy az emberek egyediségre való vágya romba dönti a klasszikus tömegtermelésen alapuló üzleti modelleket, beleértve az ezeket alkalmazó cégeket, és az ezeket kiszolgáló marketingstratégiákat is, komoly változásra kényszerítve még a legnagyobb multikat is (akiknek minden ellenkező híreszteléssel szemben ez a rohamtempó nemhogy nem áll érdekükben, de kifejezetten nyűgös is).

Az egyediség és újdonság iránti vágy nem kímél semmit és senkit. Ami ma divat, ami ma menő, holnapra elfeledett, teljesen függetlenül annak értékétől. Egyre nehezebb egy sok évet megélő brandet létrehozni, és erre jó példa az ARC kiállítás is. Ami az indulásának első évében szupermenő volt, azt mostanra inkább csak fikázza, aki a korszellemmel halad. Az ARC tökéletesen mutatja, hogy idővel hogyan lelkesednek, majd hogyan unják meg ugyanazt az emberek. Az ARC annyit ér, amennyit a nevezői produkálnak, és a nevezők közül az utóbbi években jól láthatóan hiányoznak a legtehetségesebbek. Nyilván úgy gondolják, az ARC már túlságosan régimódi mainstream, hogy ők mint menő egyéniségek részt vegyenek rajta. Nem mintha bármi változott volna a legelső évhez képest. Nem változott semmi. És ez éppen elég ahhoz, hogy az ösztöneitől vezérelve elforduljon tőle a közönség.

Azok a blogok, amikért 5-10 éve lelkesedtem (és lelkesednék ma is), mára lehúzták a rolót. Nincsen már ccfz.hu, halott a http://technocol.hu/ . Akik mégis működnek, azokat már én nem olvasom, miképpen engem sem olvasnak azok, akik 10 éve megszerettek. Ki is akarna ennyi időn keresztül Macintosh nördségekről és butyuta videojátékokról olvasni (bocs Angelday), vagy 10 éven keresztül ugyanazokról a gondolatokról és nővérkékről? Senki. Moralizálhatnánk, hogy micsoda világ, ahol így elsikkadnak az értékek, beszélhetnénk butaságokat a multik ízlésterrorjáról, de nem lenne igazunk. Annyi csak a helyzet, hogy a mostani felgyorsult világ tágabb teret enged természetes késztetéseinknek, és ha ezek között ott van  a folyamatos változásra való igény, akkor bizony nincsen többé hosszú táv az értékeknek ezen a frontján (sem).

Három plakát

... amik megtetszettek, de csak nagy jóindulattal nevezhetőek plakátnak, annyira szövegcentrikusak és annyira hiányzik belőlük a grafika és a szín.

Ertl Balázs: Pozitív gondolkodásmód

Keszegh Balázs: Igény

György Attila: Népszavazás 2007

Bónusz

Bónuszként álljon itt a Kétfarkú Kutya társaság telefonfülkéjének hátuljára rejtett dolgozat, ami egyrészt tökjó, másrészt formailag is plakátszerű. Drukkolok, hogy a szegedi fiúkat (és lányokat?) még 10 év múlva is úgy szeressük, ahogy most. Javíthatatlan idealista volnék?

 

Nyomd meg a gombot, szólj hozzá!

Volt ARC 2005 értékelésem is. Kattints ha érdekel!
Volt ARC 2004 értékelésem is. Kattints ha érdekel!
Volt ARC 2003 értékelésem is. Kattints!
Érdekel Éjfél Kapitány többi tudósítása? Kattints!

Kijárat...

Főoldalra...