Éjfél Kapitány tudósít

Éjfél Kapitány tudósít

Ott voltam, láttam mindent. El is mesélem...

 

Arc pályázat 2003

Arc pályázat 2003

Ismét óriásplakátok a felvonulási téren. Kiosztom saját díjaimat is.

Egy óriásplakátnak 1-2 másodperc alatt kell működnie. Ennyi időre hajlandó a gyalogos vagy autós odafigyelni a felületre. Ennyi idő alatt nem könnyű felkelteni a figyelmet, ehhez általában valami vizuális poén kell.

Az ARC pályázat különleges a tekintetben, hogy nem feltétlenül valódi, hanem fiktív óriásplakátoknak is teret ad. Valóságos üzleti cél hiányában könnyű egy-egy poént vizualizálni, és ez a könnyítés rá is nyomja a bélyegét a felhozatalra. A pályázók előszeretettel csapják le a politikusok magas labdaként feldobott üres jelszavait, a Benettonhoz hasonlóan szívesen sokkolnak szokatlan képekkel, és csinálnak viccet a kommersz hirdetésekből.

Saját hatáskörben kiosztottam Éjfél Kapitány arany-, ezüst- és bornzérmét, valamint két különdíjat is:

Aranyérem Dina András: görög


Speciel két másodperc kevés volt, hogy meglássam: a szokványos görög vázaképen egy echte Magyar betyár is jelen van. Amikor leesett a tantusz, nem álltam meg nevetés nélkül. Az első helyet azzal érdemelte ki nálam Dina András képe, hogy nem olcsó poénnal, nem bombasztikus látvánnyal, hanem elegáns ötlettel operált.

Ezüstérem Kőszegi Péter: kiinai

A plázák és a globalizáció elleni első normális és ötletes megnyilvánulás Kőszegi Péter plakátja. Kiderül, adott esetben mennyire kevésen, mennyire a külsőségeken múlik valami...

Bronzérem Csegezy Árpád: jalta

Régi felvétel, új szlogen. A három mosoly mindennél ijesztőbben illusztrálja a hatalmat, vonatkozzon az a világra, Európára, Magyarországra, vagy akár csak az irodára.

Különdíjak

Bombasztikus beállítás, olcsó poén, mégis (vagy éppen ezért?) hatásos. Az üzenet ellenben nem öncélú, hanem nagyon is közérdekű – változtatás nélkül is tökéletesen megállná a helyét az utcákon is.

Erről a plakátról csak utólag, a prospektus böngészése közben vettem észre, hogy nem is pályamű, hanem egyszerűen szponzori hirdetés :-))) Akárhogyan is – telitalálat. A befogadáshoz mondjuk ismerni kell a kubai rakétaválság, de legalábbis a hidegháború történetét – de a célcsoport nyilván ismeri is.