Éjfél Kapitány
kommentál
Levél Éjfél Kapitánynak...

Az igazi élet nagy kaland...

Az élet igazán kemény helyzeteket tud produkálni. Mostantól azonban nem csak a Kapitány elméletei szolgálnak útmutatóként a zavaros helyzetekben, hanem kommentárjai is. A szabályok és elméletek alól mindig akadnak kivételek. Hogy egy tényleg összetett helyzetben hogyan működik Éjfél Kapitány világlátása, azt legjobban talán egy-egy valóságos esemény elemzésével lehet megmutatni. Lássuk tehát a nagyvilág egy-egy aktuális történését, Éjfél Kapitány szemszögéből.

Dudás Bálint featuring Éjfél Kapitány: On the Air

A feltörekvő rádióssal beszélgettem a minap a Rádió17 csatornán, aki többek között azt kérdezte tőlem, mit gondolok a szexről és mit gondolok annak nyilvános elfogadottságáról.

Matiné?

Mondtam neki: egyrészt a szex a legizgalmasabb dolgok egyike a világon, másrészt szerintem ezügyben már minden korlát szerencsésen ledőlt. Bálint lélegzetvételnyi szünet nélkül gyorsan a következő kérdésre ugrott, így nem tudtam elmondani, hogy épp aznap délután volt szerencsém elmenni a tévé előtt, ahol is jól kinéző, hosszú fekete lány készült vad szexre a kockahasú modellfiúval. Megálltam mentemben, hadd lássam mire jutnak, és pillanatokon belül földbe gyökerezett a lábam a meglepetéstől. Nem filmet, hanem Burger King reklámot néztem. Az addig rendben van, hogy a jólkinéző hosszúhajú lányokat kefélésre buzdítjuk, de egy délutáni reklámblokkot nem vagyok meggyőződve róla, hogy csak erre alkalmas nagykorú lányok néznek. Sőt, érzéseim szerint a Burger King törzsközönsége egyáltalán nem is nagykorú. Amúgy pedig, egy hamburger ne nevessen már ki egy férfit, illetve egy szendvics elfogyasztása nem szerencsés asszociációkat kelt bennem (harapás, fogazás). Tovább elemezve: a rossz érzésem fő oka, hogy a reklám etikátlan módon nem vette figyelembe a korhatározásra vonatkozó fennálló és mindenki által elfogadott normákat. Ha ugyanezt piros karikával és éjjel 11 órakor látom, akkor semmi bajom se lett volna akkor se, ha a hosszúhajú rögtön tövig be is kapta volna. Tűnődésem az élő bizonyítéka annak, hogy a szex publikus, reklámcélú felhasználása kétélű fegyver. Nem minden kontextusban, nem minden termékcsoportra és nem minden célközönségnek hatásos, sőt adott esetben vissza is üt. Lám, nekem sincs semmi gondom a Burger Kinggel (hello hagymakarika!), még kevesebb gondom a hosszú feketehajúakkal akik céltudatosan lehúzzák rólam a nadrágot, de ez a reklám mégis ellenkező hatást ért el nálam.

A Marina lakópark projekt kreatívjai is bakot lőttek. Egyrészről feltételezik (helyesen), hogy lakásaik vásárlói jól kereső férfiak lesznek. Másrészről óriásit tévednek, amikor azt gondolják, hogy a vásárláshoz ezeket a férfiakat kell meggyőzniük. Nem őket, hanem a fészekrakás döntéshozóit: elkényeztetett feleségeiket kellene megcélozniuk, akik sok mindenre gerjednek, de Horváth Évára bizonyosan nem. Sőt.

Rajta, rajta!

A szex túl jó dolog ahhoz, hogy csak a hálószobánkba száműzzük. Része a mindennapi életünknek, gondolatainknak, motivációnknak, terveinknek. Semmi gond nincs azzal, hogy mindez nyilvánosabban is megjelenjen, az alapvető játékszabályok betartása mellett persze.

Nem tudom ki hogy van vele, de soha egy pillanatig sem zavart, hogy a reklámokban miképpen karikírozzák ki a lúzer hapsikat, netán a túlontúl macsókat. Egy pillanatig sem éreztem soha, hogy magamra kellene vennem a teszetosza, fillérező, esetlen férfiábrázolásokat. Nem gondoltam egyszer sem, hogy fel kellene emelnem szavamat a férfinem egyetemleges megsértése miatt. A feministák persze nem így vannak ezzel: ők már neki is ugrottak az ominózus cégeknek. A nők szexuális objektumként való ábrázolására számukra elfogadhatatlan. Meglepne, ha ez rajtuk kívül bárkit is aggasztana...

Szerinted? Szólj hozzá!
Érdekel Éjfél Kapitány többi kommentárja is? Kattints!

Kijárat...

Főoldalra...